Prevence v rodině problémových žáků
Jedním z typických rysů výchovných přístupů v rodinách problematických dětí je nepružný a úzký výběr výchovných přístupů.
Nekonečné domlouvání.
Mlčení, ve kterém rodiče dávají najevo svůj hněv a rezignaci.
Jednorázové a nedůsledné prosazování sankcí.
Vymáhání slibů.
Pravidlo tří P.
- Pozornost – věnujte dětem pozornost, klaďte jim otázky, hlaďte je, objímejte…
- Pozitivní hodnocení – když hodnotíte, učíte je rozeznávat, co bylo špatně a co dobře - ukazujte jim, že si umíte všimnout a mluvit o něčem, co v nich je dobré. To se musí naučit, aby si to občas dokázaly říct samy sobě.
- Pravdivost – pravdivost není absolutní upřímnost – ta může být bezohledná. Dětem se nemá lhát a jako rodiče byste měly žít podle svých názoru a hodnot – zvláště těch, které dětem říkáte.